Productnieuws

White Claw breidt hard seltzer-assortiment uit met mango

Productnieuws – White Claw heeft een vierde smaak toegevoegd aan het hard seltzer-assortiment. Liefhebbers konden al kiezen voor raspberry, lime en black cherry, daar is mango bij gekomen. Hard seltzers zijn volgens drankexperts de zomertrend voor 2021. De White Claw-varianten bevatten 95 kilocalorieën per 330 ml en 4,5 procent alcohol.

Na de succesvolle introductie op de Nederlandse markt vorig jaar juli is White Claw in ons land inmiddels het breedst gedistribueerde hard seltzer-merk. Het is bovendien het hardst groeiende segment in de categorie dranken. Kenners spreken van hét drankje voor de zomer van 2021.

Borrelen zonder zorgen
Hard seltzer heeft haar oorsprong in de Verenigde Staten, waar het een regelrechte hit is. Onder met name millennials. Die leven doordeweeks zo gezond en fit mogelijk, en willen in het weekeinde borrelen en genieten zonder kopzorgen.

Bruiswater
Hard seltzers sluiten daar naadloos op aan. Het drankje bestaat uit bruiswater en natuurlijke fruitsmaken, en heeft een alcoholpercentage van 4 tot 6 procent en zo’n 30 calorieën per 100 ml.

Weinig alcohol
Daarmee past het perfect binnen de groeiende behoefte aan laag alcoholische dranken. Het bevat ook nog eens minder calorieën dan pils en is minder zoet dan wijn.

De nieuwe smaak mango is wereldwijd een hit. In de Verenigde Staten en Canada is het de op één na populairste hard seltzer-smaak, terwijl het in Australië op positie 1 staat.

Benieuwd? Maak dan extra voordelig kennis met White Claw mango.

Vorig artikel

Deel 2 video-interview chef Martijn Kajuiter

Volgend artikel

Warme dagen vragen om zomerse koffie, inclusief (twee) recepten

De auteur

Rik Leonards

Rik Leonards

Redacteur, eindredacteur, webredacteur. Journalistieke duizendpoot met gevoel voor detail. Denkt commercieel mee, ziet kansen en gaat geen uitdaging uit de weg. Taalprofessional met passie voor video.