Nieuws

Wellness in tophotels: de beauty’s van de beautysalons

Wellness in de tophotellerie, het is een goede combinatie. In dit artikel stellen supervisors zichzelf en hun spa en/of health club voor en vertellen ze over hun beauty’s: dat arrangement of product dat je absoluut niet mag missen tijdens een bezoek. ‘Wij willen gasten het gevoel van luxury geven.’

Mandy Overbeek – Hotel Okura Amsterdam
Bij een bezoek aan Nagomi Spa & Health ga je een middag ontspannen onder leiding van Mandy Overbeek en haar team. Ruim vier jaar geleden verliet ze Twente voor Amsterdam, omdat ze ambities had in de tophotellerie.

Het is volgens Mandy een ‘eigentijdse spa die naast de vele en diverse faciliteiten je als bezoeker ook een beetje laat meevoeren naar Japan’. Er zijn vijf behandelruimtes, waarvan de Duo Treatment Room de favoriet is.

Tijdens een bezoek gaat het om de totaalbeleving. Starten met een kopje jasmijnthee, opwarmen in één van de sauna’s of bubbelen in de jacuzzi, de behandeling en afsluiten in de ontspanningsruimte of genieten van de faciliteiten van de Nagomi Health.

Mandy’s favoriete product is ‘zonder enige twijfel’ de Hanakasumi lichaamsbehandeling. Het moment dat de kersenbloesem van de bomen valt en de grond hierdoor prachtig roze kleurt, noemt met in Japan ‘hanakasumi’ (dat staat voor geluk).

‘Het voelt als een reis door Japan. De behandeling begint met het aanbrengen van een heerlijke, warme gommage-crème. De rijstpoeder in dit product is bij toeval ontdekt doordat de dames die op de sakerijstvelden werkzaam waren, prachtige handen hadden.’

‘Terwijl de gommage het lichaam kalmeert en de geuren van kersenbloesem en lotus je in gedachten meevoeren naar Japan, worden je voeten gemasseerd. Hierbij worden speciale technieken toegepast die gebaseerd zijn op de kunst van Shiatsu-therapie.’

‘De gommage wordt verwijderd met behulp van een zachte scrubhandschoen en de behandeling wordt afgesloten met een korte, ontspannende lichaamsmassage, waarbij kariteboter wordt gebruikt dat je huid optimaal voedt. Kortom, een heerlijke behandeling om te ontvangen, maar ook zeker om weg te geven.’

Midori de Kroon – InterContinental Amstel Amsterdam
Midori de Kroon is afgestudeerd fysiotherapeut en sinds vijf jaar supervisor in de Health Club van het vijfsterrenhotel InterContinental Amstel Amsterdam. Tijdens haar studie, zo’n veertien jaar geleden, kwam ze als masseur in dienst.

Daarna werkte ze op nog wat andere plekken, onder andere als schipper, om uiteindelijk in het hotel terug te keren. ‘Water, bootjes, sportieve elementen, massages en de mogelijkheid om trainingen te geven. Dit hotel heeft het allemaal.’

Niet alleen Midori heeft de opleiding tot fysiotherapeut gedaan. Al haar collega’s zijn eveneens gediplomeerd of in opleiding. De service gaat dan ook verder dan enkel ‘wellness’. De Health Club heeft leden die al jaren komen om bijvoorbeeld deel te nemen aan aquarobics, te sporten, te genieten van een massage of heerlijk te ontspannen.

Haar favorieten zijn de twee beschikbare arrangementen. ‘We zijn geen grote club, maar wij staan gasten hun volledige verblijf terzijde. We willen ze het gevoel van luxury geven. Iedereen is ook verrast over hoe goed je tot rust komt tijdens een bezoek.’

Hoe ze de Health Club omschrijft? ‘Als een dorp met een heel gemoedelijke sfeer. We hebben leden, waarvan sommigen al jaren komen. Je leert elkaar kennen. Een ander element is het begrip rust. Het water, zowel binnen als buiten, creëert rust. We hebben een binnenzwembad op hetzelfde niveau als de Amstel.’

Bekijk hier het speciale lezersarrangement van de Amstel Health & Fitness Club.

 

Vorig artikel

Quarz Muiderberg viert start zomertijd met gratis cocktail

Volgend artikel

Chef2Chef: Menno over Pascal en Pascal over Menno

De auteur

Rik Leonards

Rik Leonards

Redacteur, eindredacteur, webredacteur. Journalistieke duizendpoot met gevoel voor detail. Denkt commercieel mee, ziet kansen en gaat geen uitdaging uit de weg. Taalprofessional met passie voor video.