Nieuws

#visitveluwe: Toerisme-offensief om Veluwe nog meer op kaart te zetten

De Veluwe is saai, een eenheidsworst en alleen leuk voor ouderen. De campagne #visitveluwe moet een eind maken aan deze vooroordelen. In de video uitleg over deze campagne.

De Veluwe is een groot, uitgestrekt gebied met veel bos, heide, zandvlakten en weidegrond. Het is het leefgebied van talloze dieren die in de uitgestrekte bossen nog in het wild kunnen leven.

Hip en hot
Maar de Veluwe is ook dat saaie gebied ver weg van de Randstad, waar je niet in de eerste plaats aan denkt wanneer de eerste vakantieplannen worden gemaakt. Fout! Vinden ze bij de toeristische marketingorganisatie voor de Veluwe. Want de Veluwe is juist hip en hot, en biedt veel mogelijkheden voor recreatie en toerisme.

Daarom is de campagne #visitveluwe opgezet. Voor de camera van ChefsFriends.nl geeft Bastiaan Overeem van VisitVeluwe.nl tekst en uitleg over de campagne en hoe ze door middel van ambassadeurs en fans het natuurgebied nog beter onder de aandacht brengen. Wilco de Jong, die furore heeft gemaakt in de wereld van citymarketing, weerlegt op eigen wijze enkele vooroordelen over de Veluwe.

Vlog over Veluwe

Vorige maand ging ChefsFriends.nl met de camera op pad aan de zuidkant van de Veluwe, in Arnhem op precies te zijn. Op zoek naar verborgen schatten.

Vorig artikel

Chapeau! Bloemendaal Restaurant van het Jaar volgens Grootspraak

Volgend artikel

Sterchef Chris Naylor opent pop-up restaurant in kapel Amsterdam

De auteur

Richard Kok

Richard Kok

Gek op internet en video. Speurt dag en nacht over het web naar leuke nieuwe internetdingetjes. Deelt graag en houdt van jip-en-janneketaal.