Nieuws

Ontdek de Dam in Amsterdam met de Tour DAMUSE

Vijf bedrijven aan de Dam in Amsterdam introduceren de ‘Tour DAMUSE’. Een van hen is grand hotel Krasnapolsky. Tijdens de tour, die op zondag 8 november de officiële aftrap heeft, krijg je als gast een kijkje achter de schermen en word je culinair verrast met amuses en een bijpassend drankje.

De deelnemende bedrijven zijn grand hotel Krasnapolsky, De Nieuwe Kerk/’t Nieuwe Kafé, Beurs van Berlage, Won Yip Majestic en Koninklijke Industrieele Groote Club.

Historie, cultuur en gastronomie
Tijdens de Tour DAMUSE presenteren zij ieder een verhaal, twee amuses en een begeleidend drankje. ‘Een mooi moment om de oudste vierkante kilometers van de hoofdstad opnieuw te ontdekken en te genieten van historie, cultuur en gastronomie’, aldus de initiatiefnemers.

Krasnapolsky
Bij grand hotel Krasnapolsky word je ontvangen in de monumentale Wintertuin uit 1880 en neemt de ‘huisarchivaris’ je mee op een ontdekkingstocht door de rijke geschiedenis van het NH-hotel.

Vijfsterrenhotel
In de 19e eeuw begon het als koffiehuis en anno 2020 is het uit vijf verschillende panden bestaande horecabedrijf een prachtig vijfsterrenhotel.

Tickets
De eerste edities van de tour zijn op zondag 8 november en zondag 13 december. Je wordt ingedeeld in groepen van maximaal twintig personen, zodat alle richtlijnen kunnen worden gevolgd. Een ticket kost 55 euro per persoon, daarvoor kun je terecht op de Facebookpagina van het evenement.

ChefsFriends wordt mede mogelijk gemaakt door ‘De vrienden van…’: WTOL-Academy.nl , Kesbeke Fijne TafelzurenBourgondisch LifestyleChaîne des RôtisseursNice to MeatLaurent Smedts ImportReitsma Seafood en R&R media en advies. Ook vriend worden? Stuur een e-mail naar rik@chefsfriends.nl.

Vorig artikel

Latour Noordwijk presenteert jong talent en lunch op zondag

Volgend artikel

Diner van Joris Bijdendijk in grootste reuzenrad van Nederland

De auteur

Rik Leonards

Rik Leonards

Redacteur, eindredacteur, webredacteur. Journalistieke duizendpoot met gevoel voor detail. Denkt commercieel mee, ziet kansen en gaat geen uitdaging uit de weg. Taalprofessional met passie voor video.