Nieuws

Hoofdrol voor wasabi in nieuwe menu Taiko Amsterdam

Bij Taiko, het Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel Amsterdam, staat jaarlijks één product centraal in het nieuwe menu van chef-kok Schilo van Coevorden. Komend jaar is dat wasabi. ‘Het staat symbool voor alles wat ik bewonder aan de Japanse keuken: het mysterie, de schoonheid en de prachtige, exotische kleur.’

Komend jaar staat een groot gedeelte van het menu van Taiko in Amsterdam in het teken van de Japanse wasabi-plant.

Conservatorium hotel
Geïnspireerd door het Chinese nieuwjaar viert het Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Amsterdam iedere verjaardag met een zogenaamd ‘Taiko New Year’.

Schilo van Coevorden
Traditioneel kiest Schilo van Coevorden jaarlijks een ingrediënt dat centraal staat in het menu. Vorig jaar was dat Hida wagyu-vlees, nu heeft hij gekozen voor wasabi.

‘Ik heb dit jaar voor wasabi gekozen om de veelzijdigheid van deze prachtige plant te vieren’, aldus de chef-kok.

Japanse keuken
‘Wasabi staat symbool voor alles wat ik bewonder aan de Japanse keuken: het mysterie, de schoonheid en de prachtige, exotische kleur.’

De chef-kok wil zijn gasten laten proeven hoe extreem lekker en veelzijdig verse wasabi is. ‘Hopelijk lukt het ons ze af en toe achter te laten met een traan van geluk.’

Plant
De wasabi wordt geleverd door The Wasabi Company uit Engeland. Schilo gebruikt naast de wortel van de plant ook de bloemen, stengels en bladeren.’

Sushi en sashimi
Traditioneel wordt het vers geraspt en geserveerd met sushi en sashimi, maar bij Taiko duikt het ingrediënt in veel verschillende gerechten. Op het nieuwe menu staan gerechten als panacotta, sorbet, soep en yoghurt.

Reserveren
Taiko is zes dagen in de week geopend voor diner. Reserveren kan door het sturen van een e-mail naar fbreservations@conservatoriumhotel.com of door te bellen met telefoonnummer (020) 570 00 00.

Foto’s: Rinze Vegelien

Vorig artikel

Jubileum Bord’Eau: diner Gagnaire en Richard van Oostenbrugge

Volgend artikel

Lonely Planet-effect Rotterdam: fors meer hotelgasten

De auteur

Rik Leonards

Rik Leonards

Redacteur, eindredacteur, webredacteur. Journalistieke duizendpoot met gevoel voor detail. Denkt commercieel mee, ziet kansen en gaat geen uitdaging uit de weg. Taalprofessional met passie voor video.